Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij

Urząd Stanu Cywilnego

Kierownik: Adriana Siłka-Lesiakowska

Kontakt:

ul. Kościuszki 45, 05-822 Milanówek (Budynek B)
tel. 22 758 30 61 wew. 203, 216, 219
e-mail: usc@milanowek.pl

Zobacz również:
Zadania:
  1. Urząd Stanu Cywilnego działa w celu realizacji zadań Burmistrza jako kierownika Urzędu Stanu Cywilnego oraz prowadzenia spraw związanych z ewidencją mieszkańców Miasta.
  2. Urząd Stanu Cywilnego realizuje zadania zlecone z zakresu administracji rządowej związane z prowadzeniem aktów stanu cywilnego i obowiązków wynikających z przepisów rodzinnych i opiekuńczych, dotyczące w szczególności:
    1. spraw związanych z rejestracją urodzeń, małżeństw i zgonów oraz innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny:
    2. ksiąg stanu cywilnego i akt zbiorczych oraz skorowidza do ksiąg;
    3. zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa obywatela polskiego za granicą;
    4. transkrypcji aktów sporządzonych za granicą;
    5. sporządzania aktów, gdy urodzenie, małżeństwo lub zgon nastąpił za granicą i nie został zarejestrowany w zagranicznych księgach stanu cywilnego;
    6. współpracy z placówkami konsularnymi za granicą;
    7. honorowania długoletniego pożycia małżeńskiego;
    8. zaświadczeń o braku przeszkód do zawarcia związku małżeńskiego wyznaniowego;
    9. decyzji w oparciu o prawo o aktach stanu cywilnego;
    10. zmiany imion i nazwisk.
  3. Urząd Stanu Cywilnego realizuje zadania zlecone z zakresu administracji rządowej związane z ewidencją ludności i dowodami osobistymi, dotyczące w szczególności:
    1. ewidencji ludności;
    2. zameldowania i wymeldowania;
    3. dowodów osobistych;
    4. udostępniania danych osobowych ze zbiorów meldunkowych oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych;
    5. sporządzania dla szkół list dzieci w wieku szkolnym;
    6. korekty numerów ewidencyjnych zgodnie z aktualnymi aktami urodzenia.
  4. Urząd Stanu Cywilnego realizuje zadania zlecone z zakresu administracji rządowej związane z przeprowadzeniem wyborów do Rad Gmin, Sejmu i Senatu, wyborów na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz Referendum.
  5. Urząd Stanu Cywilnego realizuje zadania zlecone z zakresu administracji rządowej dotyczące w szczególności przygotowania i przeprowadzania kwalifikacji wojskowej.
  6. Urząd Stanu Cywilnego wydaje pozwolenia na przeprowadzanie zbiórek publicznych i na organizowanie imprez masowych.
  7. Urząd Stanu Cywilnego prowadzi ewidencje i rejestry dotyczące swojej właściwości merytorycznej, w tym:
    1. rejestr mieszkańców;
    2. rejestr cudzoziemców;
    3. rejestr wyborców;
    4. rejestr osób prowadzony na potrzeby kwalifikacji wojskowych;
    5. rejestr aktów stanu cywilnego;
    6. rejestr medali za długoletnie pożycie małżeńskie.